Mobiele app voor efficiënter werken

Een van onze relaties vroeg Datip hoe ze efficiënter kunnen werken.
Het blijkt dat het inzetten van een app hiervoor zorgt. Nu is er een betere afstemming tussen planning en de servicemonteurs in de buitendienst, duidelijke communicatie met minder telefoontjes, e-mails en whatsappjes, geen dubbel invoeren van gegevens meer, is er automatisering van het administratieve proces en een betrouwbare koppeling met facturatie.
Door gebruik van de app zijn ze veel minder tijd kwijt met randzaken en hebben ze nu meer tijd voor hun echte werkzaamheden.


App_veilig


Veilig

Veiligheid voorop: de app werkt alleen na succesvol inloggen.

Via het backoffice-systeem kunt u ook beheren wie toegang via de app heeft. U bent dus altijd volledig in controle over wie de app mag gebruiken.

Uiteraard verloopt de communicatie ook alleen via versleutelde verbindingen. Hiermee is uw data beschermd tegen meelezen.





Geen dubbel werk meer

Hoewel wij ook planning software, portals en backoffice-systemen bouwen, komen voor deze relatie de werkorders uit een bestaand systeem. Deze koppeling scheelt niet alleen veel onnodig dubbel werk, maar zorgt er ook voor dat relevante data automatisch wordt gedeeld.

Iedere gebruiker van de app ziet overzichtelijk de lijst met werkzaamheden, inclusief duidelijke markeringen van aandachtspunten.

Ook handig: tikken op de "ballon" opent meteen de navigatie app.


App_workorders_list





App_workorder_detail


Werk efficiënter

Alle relevante gegevens bij de hand: informatie over de werkorder, maar ook over de klant. Details over tijdstip en locatie van de afspraak, maar ook direct toegang tot alle contactgegevens en eventuele documenten en werkinstructies.

Afhandelen van het werk via de app: foto's maken, bijlagen toevoegen en het werk gereed melden. Alle gegevens worden direct verstuurd en het backoffice-systeem kan de werkopdracht automatisch verwerken. De klant en/of opdrachtgever ontvangen dan bijvoorbeeld een e-mail met de gemaakte foto's als bijlage. Het dossier wordt automatisch bijgewerkt en ook de facturatie wordt aangestuurd.

Het gebruik van deze app scheelt heel veel handmatig werk.





Laat klant tekenen voor akkoord

Groot voordeel van het inzetten van de app is dat de afhandeling van het werk meteen digitaal is. Zo is er bijvoorbeeld een standaard keuze voor terugkoppelen van de "oorzaak" en de "oplossing". Dit geeft de backoffice waardevolle informatie.

Ook de klant laten tekenen voor uitgevoerde werkzaamheden is nu eenvoudig: de app regelt het. Deze handtekening voor akkoord wordt automatisch aan het dossier toegevoegd.

Wederom scheelt dit niet alleen veel handmatig werk, het scheelt ook veel administratief werk en voorkomt losse papieren die dan ook niet meer kwijt kunnen raken.


App_sign

Wilt u ook efficiënter werken? Neem vrijblijvend contact met ons op.

Bel ons op 085 130 6240 of mail naar info@datip.nl
CONTACT

Mobiele app laten ontwikkelen

Datip is specialist in software ontwikkeling. Wij ontwikkelen software zoals uw webapplicatie, portal, backoffice systeem, en dus ook mobiele applicatie voor Android en iOS.

Door het koppelen van uw mobiele app met andere systemen worden processen geautomatiseerd. Werk efficiënter en besteedt uw tijd aan de juiste werkzaamheden.

Wij beginnen met een doordacht design zodat u vanaf het begin ziet wat u gaat krijgen. Geen dikke documenten, maar een duidelijk visueel ontwerp. Hiermee gaan wij aan de slag en komen wekelijks met een update van het product. Zo ervaart u hoe de mobiele app tot stand komt. Wij sluiten ons dus niet op, wij zoeken juist de samenwerking. Gestructureerd gaan wij zo stap voor stap uw mobiele app ontwikkelen.

Wilt u weten hoe uw eigen mobiele app er voor zorgt dat u efficiënter kunt werken?
Neem dan vrijblijvend contact met ons op. Bel ons op 085 - 130 6240 of mail naar info@datip.nl.